وینو پلاستیک
LANGUAGE

آنچه درباره لوله کشی برق باید بدانید

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

شرکت وینوپلاستیک بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله و اتصالات پلیمری در خاورمیانه است که محصولاتی باکیفیت و رقابتی در سطح بازارهای جهانی را در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد. لوله سایز بزرگ و وینوبند دو مورد از محصولات نام‌آشنای وینوپلاستیک هستند که با استحکام و طول عمر فوق‌العاده خود تمامی نیازهای ممکن را برطرف خواهند ساخت. همچنین در صورتی که به دنبال خریداری لوله UPVC‌ برای مصارف مختلف هستید، با مشاورین وینوپلاستیک تماس بگیرید.

اهمیت برق در دنیای امروزه

در دنیای امروزی، تقریبا تمامی فعالیت های تجاری و صنعتی با استفاده از برق صورت می‌گیرند. شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز همواره به دنبال گزینه‌هایی مناسب مانند لوله خم گرم برای محافظت از سیستم الکتریکی ساختمان‌های خود هستند تا ایمنی کارکنان خود را در هر حال تامین کنند.

سیستم‌های لوله‌کشی برق معمولا در زیر لایه‌ای از گچ یا مواد دیگر قرار می‌گیرند و به همین خاطر باید پیش از انتخاب محصول نهایت دقت را به کار گرفت. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به کاربردهای لوله‌ و اتصالات برق خواهیم داشت و رایج‌ترین گزینه‌های ممکن را بررسی خواهیم کرد.

کاربردهای لوله و اتصالات برق

متداول‌ترین کاربردهای سیستم‌های لوله کشی برق را می‌توان به راحتی بر اساس عملکرد آن‌ها دسته‌بندی کرد. بنابراین بیایید نگاهی به این کاربردها و شرایط منحصر به فرد هر کدام بیاندازیم.

روشنایی ساختمان‌های تجاری و مسکونی

لوله و اتصالات برق برای مصارف خانگی و تجاری به دلیل سادگی نسبی همراه با یکدیگر دسته‌بندی می‌شوند. افراد زیادی در این ساختمان‌ها رفت و آمد دارند و سیم‌های انتقال برق نیز باید به خوبی مورد محافظت قرار بگیرند. به همین دلیل است که استفاده از لوله برق نسوز توسط بیشتر شرکت‌های تولیدی به مشتریان توصیه می‌شود. قبل از اعتماد به هر محصول آن را به خوبی بررسی کنید تا از کارایی آن در مقیاس گسترده اطمینان به دست آورید.

سیستم‌های برق صنعتی

وقتی صحبت از تولید یا مصرف برق صنعتی به میان می‌آید، روند کار به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. فعالیت‌های صنعتی دسته‌ای از الزامات مختص به خود را دارند و به دلیل شدت این فرایندها، مقررات ایمنی بسیار بالاتر خواهد بود. بکارگیری لوله‌های پلیمری مانند یو پی وی سی برای این کار بسیار مناسب است، چرا که مقاومتی چشمگیری در برابر شعله‌های آتش دارند.

فعالیت‌ گسترده کارخانه‌ها و مراکز صنعتی موجب شده است که سیستم‌های لوله کشی موجود در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار باشند. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که دمای هوا در کارخانه‌ها تا حدی پیش‌بینی نشده افزایش یابد و این فشار اضافی تا حدی بر لوله های برق تاثیر خواهد گذاشت. سیستم‌های لوله‌کشی در کارهای صنعتی اغلب دارای اتصالات و پشتیبانی هستند تا در برابر چنین شرایطی مقاومت بیشتری داشته باشند.

منابع تغذیه زیرزمینی

مکان نصب و راه‌اندازی منابع تغذیه زیرزمینی باعث الزامی شدن استفاده از سیستم‌های تخصصی لوله برق می‌شود. بکارگیری لوله برق پلی اتیلن برای مجاری الکتریکی معمولا اولین انتخاب همه ما در این مورد است، چرا که سیم‌ها را از مواد زیرزمینی محافظت کرده و هرگونه نشت احتمالی را برطرف خواهد کرد.

خطوط انتقال داده و سیستم‌های مخابراتی

خطوط لوله‌کشی انتقال داده که بیشتر ما با عنوان فیبر نوری می‌شناسیم، یکی از رایج‌ترین موارد استفاده لوله های برق است. از آنجا که لوله های برق با استفاده از مواد درجه یک و با مقاومت بسیار بالا ساخته می‌شوند، استفاده از آن‌ها کار را برای شرکت‌ها و پیمانکاران ساخت و ساز بسیار راحت‌تر می‌کند. همچنین نصب این لوله‌ها با دردسر بسیار کمتری در مقایسه با حفاری و روش‌های دیگر همراه است.

انواع لوله های برق

با توجه به تنوع بالای شرایط و ویژگی‌های مورد نیاز، جای تعجب نیست که تاکنون تعداد زیادی لوله برق توسط تولیدکننده‌های سراسر جهان ساخته شده باشد. همه محصولات به یک شکل ساخته نمی‌شوند و انتخاب مناسب لوله می‌تواند یکپارچگی کل سیستم در طولانی‌مدت را تضمین کند. البته کیفیت برند نیز اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر است که باید همیشه به دنبال محصولات تولید شده توسط شرکت‌های معتبر باشید. برای آشنایی با بهترین راه تعیین سایز لوله برق مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

لوله برق فلزی

لوله های برق فلزی با استفاده از موادی مانند فولاد گالوانیزه و آلومینیوم ساخته می‌شوند و هنوز هم در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه این لوله‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و می‌توانند برای مدتی طولانی از سیم‌های برق حفاظت کنند، اما بهتر است که تا حد امکان از خریداری آن‌ها خودداری کنید. حمل و نقل و نصب این لوله‌ها بسیار سخت بوده و اغلب هم پس از مدتی دچار خوردگی می‌شوند. 

لوله برق پلی اتیلن

لوله HDPE یا پلی اتیلن با چگالی بالا یکی از بهترین گزینه‌های لوله کشی برق در بازار است. استحکام و چگالی بالای لوله های پلی اتیلن آن‌ها را به یکی از مقاوم‌ترین لوله‌ های برق تبدیل کرده است. همچنین این محصولات مقاومت چشمگیری در برابر خوردگی و ضربات فیزیکی دارند. بکارگیری پلی اتیلن برای پروژه‌های لوله‌کشی زیرزمینی بسیار مناسب است، چرا که میزان محافظت بی‌نظیری را به وجود می‌آورند.

لوله برق پی وی سی (PVC)

لوله های پی وی سی (پلی وینیل کلراید) با توجه به مزایایی که دارند، به عنوان یکی از گزینه‌های قابل اعتماد برای پروژه‌های وسیع به حساب می‌آیند. تراکم کمتر این لوله‌ها در مقایسه با لوله‌های پلی اتیلن باعث می‌شود که وزن بسیار کمتری داشته باشند. علاوه بر این، لوله های PVC مقاومتی فوق‌العاده داشته و از سازگاری بالایی با تاسیسات عایق‌بندی برخوردار هستند. به صورت کلی، حمل و نصب لوله های PVC آسان‌تر از لوله‌های دیگر بوده و در همان حال هزینه‌های کمتری را متوجه صاحبان پروژه می‌کند. 

لوله برق یو پی وی سی (UPVC)

لوله های UPVC هیچ نرم‌کننده‌ای در ساختار خود ندارند و به همین دلیل بسیار سخت‌تر و مقاوم‌تر از لوله‌های پلاستیکی دیگر هستند. یکی از بهترین محصولات بازار لوله برقی خم سرد است که با استفاده از ماده یو پی وی سی ساخته می‌شود. این لوله‌ها به هیچ اتصالی نیاز ندارند و به راحتی سرهم‌بندی می‌شوند. 

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، بیشتر سیستم‌های لوله‌ کشی برق در پشت دیوار یا زیر زمین دفن می‌شوند و باید برای مدتی طولانی ساختار خود را حفظ کنند. شرکت وینوپلاستیک انواع لوله برق خم سرد را بر اساس ماده یو پی وی سی درجه یک و مطابق آخرین استانداردهای جهانی تولید می‌کند. طول عمر این لوله‌ها بسیار بالا بوده و در بیشتر موارد تا بیش از ۵۰ سال دوام می‌آورند. همچنین مقاله انواع روش های تصفیه فاضلاب را بخوانید تا اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آورید.

جدیدترین مقالات

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

روش‎های زیادی برای رفع گرفتگی فاضلاب و گرفتگی لوله حمام وجود دارد؛ اما تعیین اینکه کدام یک از این روش‌ها …

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

در روشهای جدید برق کشی ساختمان که یکی از مزایای آنها نیست به روش‌های قدیمی، کاهش میزان ضایعات و خرید …

رفع نشتی لوله آب و فاضلاب و پلیکا توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب (لوله فاضلابی و پلیکا)

نشتی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیفتد و رفع آن معمولا کار هزینه‌بر …

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات