وینو پلاستیک
LANGUAGE

تولید لوله برق وینوبند چگونه است؟

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

لوله برق یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در ساختمان ها و تأسیسات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این لوله به عنوان یک پوشش محافظ روی سیم برق قرار می گیرد و در عین حال از برق گرفتگی نیز جلوگیری می کند. این لوله ها ماندگاری سیم های برق را افزایش می دهند و خطر بروز مشکلاتی نظیر آتش سوزی و اتصالی را نیز کاهش می دهند. هر چقدر کیفیت و جنس این لوله ها بهتر است، ماندگاری آن ها نیز بیشتر است. وینوبند یکی از معتبرترین برندهای لوله برق است که توسط شرکت وینوپلاستیک تولید می شود. اما آیا چیزی در مورد فرآیند ساخت این لوله ها می دانید؟ در این مقاله از وب سایت وینوپلاستیک می توانید با تولید لوله برق وینوبند آشنا شوید.

لوله-برق-چیست؟

لوله برق چیست؟

لوله برق یک نوع لوله است که از جنس های فلزی و غیرفلزی ساخته می شوند و روی سیم های برق قرار می گیرد. این لوله ها خطر برق گرفتگی، آتش سوزی و آسیب به جریان برق را کاهش می دهند و از طرف موجب محافظت از سیم های برق می شوند. هر چقدر کیفیت لوله برق مصرفی بهتر باشد، این لوله به مرور آسیب کمتری می بیند. اما به هر حال تعویض لوله های برق به سادگی انجام می شود و در صورت بروز مشکل یک لوله جایگزین به جای آن قرار می گیرد. از مهم ترین ویژگی های لوله برق این است که باید ضد آب باشد و مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. این لوله ها باید از سیم در برابر ضربه، گازها و مواد خورنده محافظت کنند.

با لوله برق وینوبند بیشتر آشنا شوید

لوله برق وینوبند درواقع لوله برق خم سرد است که توسط شرکت وینوپلاستیک تولید می شود. لوله خم سرد شباهت زیادی به لوله خم گرم دارد و  هر دو از لوله ها مورد استفاده به عنوان لوله برق هستند. مهم ترین تفاوت این دو لوله در کاربرد آن ها می باشد. اما لوله برق خم سرد به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، معمولاً انتخاب بهتری محسوب می شود. لوله برق وینوبند نوعی لوله یو پی وی سی است که در دسته ایمن ترین و باکیفیت ترین لوله های برق قرار می گیرد. این لوله ها بر اساس مقررات ملی سازمان استاندارد ایران تولید می شوند و نسبت به سایر انواع لوله های پلاستیکی و فلزی بسیار کارآمدتر هستند. لوله های یو پی سی مقاومت بسیار بالایی دارند و برای استفاده در مناطقی که تحت فشار هستند، بسیار مناسب می باشند.طول عمر این لوله ها در اکثر مواقع بیشتر از 50 سال است و دوام بسیار بالایی دارند. لوله برق وینوبند رنگ های متنوعی دارد و این موضوع به دلیل تشخیص خطوط مختلف انجام می شود. 

یکی از مهم ترین ویژگی های لوله برق وینوبند نسبت به سایر لوله های برق این است که مقاومت بالایی در برابر گسترش شعله و آتش دارد. از طرف دیگر این لوله ها نسبت به مواد شیمیایی، ساییده شده و ضربه نیز بسیار مقاوم هستند و همانند یک لوله نشکن از سیم های برق محافظت می کنند. خاصیت ارتجاعی لوله برق وینوبند بسیار مناسب است و امکان خم کردن و حالت دادن آن نیز به راحتی وجود دارد. این لوله های برق درست مثل لوله آب سطحی صیقلی دارند. این موضوع موجب می شود تا سیم به راحتی در لوله حرکت کند و جابجا شود.

طریقه-ساخت-و-تولید-لوله-برق-وینوبند

طریقه ساخت و تولید لوله برق وینوبند

برای تولید لوله های یو پی وی سی وینوبند از پودر خام پی وی سی پودر یا گرانول پی وی سی که مهم ترین متریال برای ساخت لوله یو پی وی سی است، استفاده می شود. برای تولید این لوله ها مواد اولیه به مقدار مشخص به داخل میکسر گرم فرستاده می شوند. سپس در این میکسر مواد با سرعت ثابت ترکیب می شوند تا به دمای مشخصی برسند. بعد از آن مواد وارد میکسر سرد می شوند. میکسر سرد مواد را بعد از پخت اولیه سرد می کند. سرعت میکسر سرد از میکسر گرم کمتر است و این موضوع موجب می شود تا مواد حالت چسبنده پیدا نکند.

 بعد از آن مواد نیم پخته سرد برای پخت کامل وارد دستگاه اکسترودر می شوند. این مواد که حالت خمیری دارند به استخری وارد می شوند تا سرد شوند. در نهایت لوله ها شکل می گیرند و برش می خورند و به شکل دلخواه در می آیند. استفاده از مواد اولیه باکیفیت و همچنین به کار بردن تجهیزات مدرن و به روز برای ساخت لوله برق وینوبند موجب شده است تا به یکی از برترین برندهای لوله برق در کشور تبدیل شود.

جمع بندی نهایی

لوله برق وینوبند یکی از باکیفیت ترین برندهای لوله برق در کشور است که توسط شرکت وینوپلاستیک تولید می شود. این لوله ها به عنوان رقیبی جدی برای محصولات خارجی شناخته می شوند و با قیمتی بسیار مناسب در دسترس هموطنان قرار می گیرد. کلیه لوله های تولید شده توسط این برند قبل از ارائه در آزمایش کنترل کیفیت بررسی می شوند و سپس در دسترس مشتریان قرار می گیرند. شما می توانید برای خرید محصولات وینوپلاستیک از کارشناسان ما کمک بگیرید. در انتها پیشنهاد می شود حتماً مقاله آنچه درباره دما و فشار قابل تحمل لوله فشاری باید بدانید را در وب سایت وینوپلاستیک مطالعه کنید.

جدیدترین مقالات

آموزش نحوه عایق کاری لوله با پشم شیشه از پایه

آموزش نحوه عایق کاری لوله با پشم شیشه از پایه

مهم‌ترین مزیت عایق‌کاری لوله و اتصالات ساختمان، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش مصرف سوخت و همچنین پیشگیری از …

14 روش رفع گرفتگی چاه توالت فرنگی با مدفوع

14 روش رفع گرفتگی چاه توالت فرنگی با مدفوع

اگر سیستم فاضلاب و لوله‌کشی ساختمان شما طوری طراحی شده که مدام دچار گرفتگی می‌شود و نمی‌دانید این مشکل را …

سیم کشی و نحوه لوله کشی برق راه پله

سیم کشی و نحوه لوله کشی برق راه پله + مراحل نصب مدار روشنایی

راه پله یکی از بخش‌های مهم در هر ساختمانی محسوب می‌شود؛ چرا که این قسمت مشاع بوده و ممکن است …

علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی

8 علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی به همراه راه حل

تقریبا تمام لباسشویی‌های جدیدی که از فناوری‌های نوین در ساخت‌شان استفاده شده است؛ دو ورودی آب گرم و سرد دارند …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات