وینو پلاستیک
LANGUAGE

سیستم ضد رسوب الکترونیکی

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

به گزارش وینوپلاستیک- امروزه پلیمرها در دنیا پیشرفت شگرفی داشته اند. علت آن خواص ویژه و منحصر به فرد آن ها است. امروزه پلیمرها توانسته اند جایگزین بسیاری از روش های قدیمی بشوند باعث سبب گردند تا یک فناوری جدید به بازار معرفی بشود. آب یک عامل بسیار مهم در انتقال گرما است.

هنگامی که آب سخت در تجهیزات انتقال حرارت به گردش درمی آید نمک های محلول در آب در سطح تجهیزات انتقال حرارت ماده ای رسوبی تولید می کنند که به آن رسوب گذاری می گویند. همین امر بازده انتقال حرارت را کاهش و و فشار درون لوله افزایش می دهد. همچنین پوشش نازک (رسوب) باعث می شود سرعت جریان آب در تجهیزات مبدل حرارتی بسیار کاهش یافته و افت فشار در لوله آب را افزایش دهد. در ادامه انواع سیستم ضد رسوب الکترونیکی و یا قدیمی را بررسی می‌کنیم.

روش های رسوب زدایی

بطور کلی دو روش وجود دارد که مساله رسوب گذاری حل بشود که در زیر به آن می پردازیم :

1-روش های شیمیایی و روش های فیزیکی: در روش های شیمیایی از اسید استفاده می شود که از معایب آن می توان به این نکته اشاره کرد که طول عمر تجهیزات انتقال حرارت کاهش می باید و باعث ایجاد آلودگی و سایر نواقص های اجتناب ناپذیر می شود.

2-روش های فیزیکی رسوب گذاری قدیمی نیز هماند انفجار شن و ماسه و یا خراشیدن باعث خرابی و تعمیر دستگاه می شود. در نتیجه با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا می توان گفت که  طراحی یک سیستم ضد رسوب الزامی است تا مشکلات ذکر شده را نداشته باشد.

تکنولوژی ضد رسوب الکترونیکی که اخیرا محققان چینی  آن را معرفی کرده اند،یک روش نوین رسوب زدایی فیزیکی است که در رسوب زدایی سیستم های خنک سازی استفاده می شود. نکته قبل توجه در این تکنولوژی عدم آلودگی سیستم و خرابی دستگاه است.

اجزای سیستم ضد رسوب الکترونیکی چیست ؟

بطور کلی سیستم رسوب زدایی الکترونیکی، متشکل از یک واحد کنترل، یک سیم پیچ برقی و یک لوله است. انتخاب لوله و اتصالات در این روش بسیار مهم است. لوله های پی وی سی در زمینه ضد رسوب بودن و ضد جلبک بودن دارای خواص منحصر بفردی می باشند که همین امر سبب گسترش آن ها ابتدا  در زمینه های تحقیقاتی  و سپس تولیدکنندگان در صنعت شده است.

سیستم ضد رسوب الکترونیکی

طراحی سیستم رسوب زدایی الکترونیکی

طراحی  سیستم ضد رسوب توسط محققان بدین صورت است که لوله های پی وی سی را در مرکز قرار داده و یک سری سیم ها در اطراف لوله پی وی سی به صورت موازی پیچیده می شود که با عبور جریان از این سیم ها یک جریان مغناطیسی در جهت خاصی درون لوله بر قرار می شود و طبق قوانین فیزیک به ذرات جامد باردار درون یک میدان مغناطیسی نیرو وارد می شود که این امر از رسوب این ذرات جامد باردار جلوگیری می کند و یک سیستم ضد رسوب تشکیل می دهد. کلیت این مجموعه طراحی یک سیستم ضد رسوب برای دستگاه های انتقال گرما است. محققان به این نتیجه رسیدند که با استفاده از لوله های پی وی سی و این طراحی میزان رسوب گذاری مواد جامد موجود در آب کاهش می یابد و 46 درصد کمتر از حالتی است که دو مورد ذکر شده انجام نشده است. در این سیستم لوله های پی وی سی با قطرهای مختلف استفاده می شود.استفاده از لوله های انعطاف پذیر پی وی سی استفاده شده در این روش مطابق با استاندارد ملی چین است.

با توجه به این نکته که جریان و شدت القای مغناطیسی، قطر و سایز لوله آب پارامترهای قابل توجهی هستند که به طور مستقیم در عملکرد تکنولوژی مورد نظر تاثیر می گذارند. هدف مطالعه حاضر بررسی این مورد است که چگونه فرکانس، تعداد دورها و قطر سیم پیچ بر جریان سیم پیچی برق وشدت القای مغناطیسی در لوله های پی وی سی تاثیر می گذارد. بررسی ها نشان می دهد که افزایش جریان در سیم و همچنین افزایش تراکم سیم در اطراف لوله سبب تقویت این میدان مغناطیسی شده و موضوع جلوگیری از رسوب ذرات را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.

در این کار تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که هنگامی که از لوله pvc استفاده شود، فرکانس خروجی واحد کنترل سیستم ضد رسوب الکترونیکی 2 کیلوهرتز و تعداد چرخش سیم پیچ ها 90 دور است. با مقایسه این نتایج با نتایجی که با تغییر شرایط دیگر گرفتند این نکته را اذعان داشتند که لوله های پی وی سی سبب بهبود عملکرد این سیستم شده است.

منبع: sciencedirect

جدیدترین مقالات

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

معرفی 7 مورد از بهترین محلول های لوله بازکن ایرانی و خارجی + ساخت محلول خانگی

معرفی 7 مورد از بهترین محلول لوله بازکن توالت ایرانی و خارجی + ساخت محلول خانگی

بهترین محلول لوله بازکن توالت به یک محصول در قالب مایع، ژل و یا پودر گفته می‌شود که از نوعی …

رفع نشتی آب زیر سرامیک بدون کندن

رفع نشتی آب زیر سرامیک بدون کندن {ترفندهای تضمینی}

نشتی از لوله‌های توکار یکی از پرهزینه‌ترین و بدترین خرابی‌هایی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیافتد. معمولا …

ابیاری زیر سطحی با لوله پلیکا { مزایا و معایب }

ابیاری زیر سطحی با لوله پلیکا { مزایا و معایب }

آبیاری زیر سطحی یک روش آبیاری بسیار کاربردی در صنعت کشاورزی است که آب را از زیر خاک از طریق …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات