وینو پلاستیک
LANGUAGE

کاربرد و مزایای لوله برق خرطومی

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

از جمله مهم‌ترین مراحل ساختمان‌سازی که اهمیت بسیار بالایی دارد سیم‌کشی برق است چرا که وجود انرژی برق در تمام نقاط ساختمان ضروری است و عدم توجه به سیستم لوله‌کشی برق می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری ایجاد کند. امروزه از انواع مختلفی از لوله‌های برق در صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایع استفاده می‌شود که هر کدام می‌توانند مزیت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. لوله برق خرطومی از جمله انواع لوله‌های برق است که جایگاه ویژه‌ای در ساختمان‌سازی دارد و به دلیل ظاهر و ویژگی‌هایی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به بررسی مزایای لوله برق خرطومی و کاربردهای آن پرداخته خواهد شد.

لوله خرطومی چیست؟

لوله‌های خرطومی از انواع لوله برق است که به دلیل داشتن ظاهر خرطومی شکل به لوله خرطومی معروف است. این لوله‌ها از مواد عایق و باکیفیتی تولید می‌شود و استحکام زیادی در برابر عوامل خارجی از خود نشان می‌دهند به همین دلیل می‌توانند به خوبی از کابل و سیم‌های برق محافظت کنند. سیم‌های برق هادی هستند و جریان برق را از خود عبور می‌دهند به همین دلیل باید در پوشش‌های مناسبی قرار بگیرند که دچار آسیب نشده و در نتیجه خسارتی ایجاد نکنند. در حقیقت لوله‌های برق خرطومی پرمصرف‌ترین نوع لوله برای لوله‌کشی برق هستند و استفاده از آنها هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان در تمامی پروژه‌های ساخت‌وساز از آنها استفاده نمود.

چند نوع لوله برق خرطومی وجود دارد ؟

یکی از مهم‌ترین مزایای لوله برق خرطومی این است که در دو نوع مختلف تولید می‌شوند و هر کدام از آنها می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. این لوله‌ها شامل لوله برق خرطومی نسوز و لوله برق خرطومی پلی آمید هستند و با نام لوله‌های فلکسیبل نیز شناخته می‌شوند که به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن‌هاست.

  •       لوله خرطومی پلی آمید در حقیقت لوله خرطومی معمولی بوده که از ماده پلی آمید ساخته می‌شود. لوله خرطومی پلی آمیدی از شکنندگی بیشتری برخوردار است و مقاومت کمی در برابر حرارت و آتش دارد. این لوله‌ها می‌توانند در رنگ‌ها و سایزهای مختلفی تولید شوند.
  •       لوله خرطومی نسوز می‌تواند تا حد زیادی در برابر حرارت و آتش مقاومت داشته باشد چرا که دارای روکش‌هایی از جنس پی‌وی‌سی است. این لوله‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به لوله‌های پلی آمیدی دارند و می‌توانند در رنگ‌ها و سایزهای متعددی تولید شوند.
  •       علاوه بر این دو نوع لوله خرطومی که بسیار رایج هستند نوع دیگری از لوله‌های خرطومی نیز وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان محافظ لوله‌های برق استفاده شوند هرچند که کمتر به کار گرفته می‌شوند. این لوله‌های خرطومی از نوع فلزی بوده با نام لوله فلکسی شناخته می‌شوند و استحکام بسیار بیشتری دارند و می‌توانند به‌عنوان لوله فشاری برق شناخته شوند و معمولاً دارای روکش یا بدون روکش هستند.

لوله خرطومی برق

 

مزایای استفاده از لوله خرطومی در سیستم برق‌کشی

همان‌طور که گفته شد برق‌کشی از جمله مهم‌ترین مراحل ساختمان‌سازی است و حتماً باید کاملاً مهندسی شده و دقیق انجام شود و از مواد منحصربه‌فرد و باکیفیت برای آن استفاده کرد چراکه ارتباط مستقیمی با امنیت ساختمان دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای لوله برق خرطومی در ساختمان‌سازی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  •       این لوله‌ها دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند و می‌توانند به‌راحتی در پیچ‌وخم‌های بخش‌های مختلف ساختمان تغییر شکل بدهند.
  •       استفاده از این مواد کار ساده‌ای بوده و به علت وزن کمی که دارند به کاهش وزن کلی ساختمان کمک می‌کنند و در نهایت باعث سرعت بخشیدن به اتمام پروژه می‌شوند.
  •       قیمت لوله برق خرطومی و نصب این لوله‌ها هزینه‌های زیادی نداشته و می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز مؤثر باشد.
  •       با توجه با سطح صاف و نرم داخل لوله‌ها هیچ آسیبی به سیم و کابل‌های برق وارد نمی‌شود.
  •       این لوله‌ها می‌توانند از سیم‌های برق در برابر فشار، ضربه، رطوبت، گردوخاک، حشرات و … محافظت کنند.
  •       این لوله‌ها می‌توانند در انواع رنگ‌ها و سایزهای مختلف در دسترس باشند و مشتریان می‌توانند بر اساس نوع نیاز خود از آنها استفاده کنند.

مهم‌ترین کاربرد لوله برق خرطومی

همان‌طور که گفته شد لوله‌های برق خرطومی می‌توانند مزیت‌های متعددی داشته باشند اما یکی از مهم‌ترین مزایای لوله برق خرطومی تنوع کاربردهای آن است.

  •       از این لوله‌های برق می‌توان در انواع پروژه‌های ساختمانی مانند منازل مسکونی، ساختمان‌های اداری، تجاری، تفریحی، صنعتی و … استفاده نمود.
  •       این لوله‌ها می‌توانند برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و همچنین سیم‌کشی تابلوهای برق استفاده شوند.
  •       از این لوله‌ها می‌توان برای انتقال سیم برق در آرک‌ها و سقف‌های کاذب استفاده کرد.
  •       می‌توان از این لوله‌ها در هودها، مکنده‌ها و … استفاده کرد.
  •       این لوله‌های برق علاوه بر ساختمان‌های مسکونی می‌توانند استفاده‌های صنعتی نیز داشته باشند

خرید لوله خرطومی برق

به علت کاربردها و محبوبیت زیادی لوله‌های برق خرطومی دسترسی به آنها بسیار راحت بوده و افراد می‌توانند از فروشگاه‌های معتبر آن را خریداری کنند. قیمت لوله برق خرطومی می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهایی همچون برند تولیدکننده، نوع لوله خرطومی، مواد اولیه و تشکیل‌دهنده لوله، متراژ لوله، رنگ و سایز لوله برق، استانداردها، هزینه‌های حمل‌ونقل و … قرار داشته باشد. در مقاله دیگری از سایت وینوپلاستیک با عنوان مراحل اتصال الکتروفیوژن به کوپلینگ می‌توان اطلاعات دقیقی از مراحل اتصال الکتروفیوژن به کوپلینگ‌ها به دست آورد و مطالعه آن خالی از لطف نیست.

جمع‌بندی نهایی

لوله‌های خرطومی به دلیل داشتن ظاهری شبیه خرطوم به این نام شناخته می‌شوند و انواع مختلفی دارند. لوله برق خرطومی می‌تواند انواع مختلفی از نظر جنس، رنگ، سایز و … داشته باشد و امروزه در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای متعددی دارند. از مهم‌ترین مزایای لوله برق خرطومی قیمت مناسب، وزن کم، نصب راحت، طول عمر بالا و … است که باعث می‌شود کاربردهای متعددی در پروژه‌های مختلف صنعتی و غیر صنعتی داشته باشد.

 

جدیدترین مقالات

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

روش‎های زیادی برای رفع گرفتگی فاضلاب و گرفتگی لوله حمام وجود دارد؛ اما تعیین اینکه کدام یک از این روش‌ها …

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

در روشهای جدید برق کشی ساختمان که یکی از مزایای آنها نیست به روش‌های قدیمی، کاهش میزان ضایعات و خرید …

رفع نشتی لوله آب و فاضلاب و پلیکا توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب (لوله فاضلابی و پلیکا)

نشتی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیفتد و رفع آن معمولا کار هزینه‌بر …

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات