وینو پلاستیک
LANGUAGE

نگه دارنده لوله تأسیساتی

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

نگه دارنده های لوله تأسیساتی که به آن ساپورتر تأسیساتی نیز گفته می شود به تجهیزاتی خطاب می شود که از آن ها برای نصب و نگهداری تاسیسات استفاده می شود. استفاده از این تجهیزات موجب می شود تا عمر مفید تجهیزات افزایش پیدا کنید. هم چنین فرآیند نصب تاسیسات بهتر و لوله کشی مطمئن تر انجام شود. بدون استفاده از نگه دارنده لوله امکان جابجایی و حرکت لوله ها وجود دارد. از همین رو لوله کشی بدون استفاده از بست های نگه دارنده عملاً امکان پذیر نیست. اما نگهداری لوله های تأسیساتی چه ویژگی هایی دارند و فرآیند تولید این تجهیزات چطور انجام می شود. در این مقاله از وب سایت وینو پلاستیک می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد لوله های نگه دارنده تأسیساتی بدانید آشنا شوید.

تاریخچه استفاده از نگه دارنده های لوله تأسیساتی

در قدیم برای محکم کردن لوله ها از یک میل گرد با مقاومت نسبتاً پایین استفاده می ‌شد. برای این کار در دو طرف لوله یک میل گرد آویزان می شد و سپس میله نگه دارنده لوله جوش می خورد. این کار موجب می شد تا لوله ها بتوانند وزن بیشتری را تحمل کنند و خطر سقوط لوله کاهش پیدا کند. اما به هر حال این روش بسیار خطرناک و نامطمئن بود و از همین رو روش جدیدی برای نگه داشتن سیستم لوله کشی ابداع شد. امروزه برای محکم کردن لوله و اتصالات آن از نگه دارنده های مخصوصی استفاده می شود. این نگه دارنده ها اتصالاتی هستند که به راحتی با استفاده از پیچ و مهره سیستم لوله کشی را در جای خود محکم می کنند. 

نگه دارنده های لوله تأسیساتی از جنس های مختلفی تشکیل می شوند و با توجه به شرایط از نوع مناسبی از ساپورتر استفاده می شود. برای این کار تنها لازم است بعد از انتخاب مناسب ترین سایز لوله  آب از یک نگه دارنده متناسب استفاده کنید و یک سیستم لوله کشی مطمئن داشته باشید.

انواع نگه دارنده لوله تأسیساتی

انواع نگهدارنده های لوله تاسیساتی

نگه دارنده های لوله تأسیساتی به تجهیزاتی گفته می شود که در پروژه های تأسیساتی برای حفظ و نگهداری از سیستم لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند. این نگه دارنده ها یا بست ها انواع مختلفی دارند. در ادامه به رایج ترین انواع آن ها اشاره شده است.

نگه دارنده های ناودانی

این نوع نگه دارنده تأسیساتی به منظور نگه داشتن لوله، مجاری تهویه و جعبه تقسیم کابل ها و سیم ها استفاده می شوند. استفاده از این نگه دارنده موجب ایجاد انعطاف و کاربری راحت تر سیستم لوله کشی می شود.

نگه دارنده های تأسیساتی قدرتمند

نوع دیگری از ساپورترها یا نگه دارنده های تأسیساتی که برای سازه های فولادی ثانیه در سیستم لوله کشی و تجهیزات نگه دارنده کابل ها استفاده می شود. این نگه دارنده ها در صرفه جوی در زمان و افزایش بهره وری بسیار موثر هستند.

نگهدارنده های فولادی ضد زنگ

این نوع نگه دارنده به منظور جلوگیری از زنگ زدن سیستم لوله کشی استفاده می شود  از آن ها بیشتر در فضاهایی که بیشتر در معرض خوردگی قرار دارند، استفاده می شود.

نگه دارنده های گالوانیزه

نوع دیگری از انواع نگه دارنده تأسیساتی که پوشش گالوانیزه روی آن ها وجود دارد و این امر موجب مقاومت این نگه دارنده ها در برابر خوردگی می شود.

نگه دارنده های آویز و گیره ای

این نوع نگه دارنده برای نصب سریع سیستم لوله کشی یک نفره طراحی شده اند.

نگه دارنده های گیره ای ستون

بررسی نگه دارنده های لوله

این نگه دارنده برای نصب سریع بدون مهره مورد استفاده قرار می گیرد و برای نصب آن ها تنها باید پیچ مورد نظر را باز کرده و آن را در محل مورد نظر نصب کنید.

نگهدارنده حلقه ای لوله

نگه دارنده های حلقه ای برای استفاده در شرایط محیطی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند و برای انواع لوله ها قابل استفاده هستند. 

مزایای استفاده از نگه دارنده های لوله تأسیساتی

  • نگه دارنده های لوله تأسیساتی مزیت های زیادی دارند. همین موضوع موجب شده که امروزه در فرآیند لوله کشی های بزرگ تنها از همین روش برای نگه داشتن لوله آب یا هر نوع سیستم لوله کشی استفاده شود. در ادامه به مهم ترین مزیت های استفاده از ساپورت های تأسیساتی اشاره شده است.
  • سرعت اجرای نگه دارنده های لوله تأسیساتی بسیار زیاد است. برای مثال فرآیند نصب این نگه دارنده ها روی لوله پی وی سی تنها چند دقیقه طول می کشد و با اتصال پیچ و مهره ها انجام می شود.
  • نگه دارنده های تأسیساتی امنیت بسیار زیادی دارند. این قطعات به وسیله تجهیزات پیشرفته و به روش هایی کاملاً دقیق و استاندارد تولید می شوند. از همین رو امنیت فوق العاده بالایی دارند و به ندرت دچار مشکل می شوند.
  • نگه دارنده های لوله تأسیساتی بسیار انعطاف پذیر هستند. در صورت بروز مشکل یا نصب اشتباه به راحتی قابلیت تعویض یا نصب مجدد دارند. برای مثال اگر نصاب به جای نگه دارنده لوله خم گرم از نگه دارنده لوله های دیگری استفاده کند، می توان به راحتی ساپورتر اشتباه را برداشته و ساپورتر مناسب را جایگزین نمود.

جمع بندی نهایی

انتخاب یک ساپورتر یا نگه دارنده مناسب بعد از نصب سیستم لوله کشی می تواند امنیت این فرآیند را تا میزان زیادی افزایش دهد و از جابجایی و همچنین افتادن لوله ها بعد از نصب جلوگیری کند. شرکت وینو پلاستیک یکی از برترین تولید کنندگان انواع لوله در سایزها و جنس های مختلف است. شما می توانید لوله و اتصالات پلیمری با هر سایز و اندازه ای را از این شرکت خریداری کنید. وینو پلاستیک بزرگ ترین تولید کننده لوله ها از سایز 6 تا 1200 میلی متر در خاورمیانه است که از سال 1358 کار خورد را آغاز کرده و به عنوان معتبرترین تولید کنندگان قرار می گیرد.

جدیدترین مقالات

آموزش نحوه عایق کاری لوله با پشم شیشه از پایه

آموزش نحوه عایق کاری لوله با پشم شیشه از پایه

مهم‌ترین مزیت عایق‌کاری لوله و اتصالات ساختمان، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش مصرف سوخت و همچنین پیشگیری از …

14 روش رفع گرفتگی چاه توالت فرنگی با مدفوع

14 روش رفع گرفتگی چاه توالت فرنگی با مدفوع

اگر سیستم فاضلاب و لوله‌کشی ساختمان شما طوری طراحی شده که مدام دچار گرفتگی می‌شود و نمی‌دانید این مشکل را …

سیم کشی و نحوه لوله کشی برق راه پله

سیم کشی و نحوه لوله کشی برق راه پله + مراحل نصب مدار روشنایی

راه پله یکی از بخش‌های مهم در هر ساختمانی محسوب می‌شود؛ چرا که این قسمت مشاع بوده و ممکن است …

علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی

8 علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی به همراه راه حل

تقریبا تمام لباسشویی‌های جدیدی که از فناوری‌های نوین در ساخت‌شان استفاده شده است؛ دو ورودی آب گرم و سرد دارند …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات