وینو پلاستیک
LANGUAGE

راهنمای خرید سنگ دهبید

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

سنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین، اصلی‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود که امروزه در انواع پروژه‌های تجاری، مسکونی، صنعتی و … به کار می‌رود. سنگ‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و هر کدام از آنها از ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی برخوردارند به همین دلیل می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. سنگ دهبید به عنوان یکی از زیباترین سنگ‌های ساختمانی شناخته می‌شود که با داشتن ظاهری شفاف، براق و صاف می‌تواند زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی به ساختمان بدهد. از آنجایی که سنگ دهبید می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد لازم است که در زمان خرید آن به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت. در ادامه مطلب به بررسی راهنمای خرید سنگ دهبید و ویژگی‌های آن پرداخته می‌شود.

سنگ دهبید چیست؟

در حقیقت سنگ دهبید به نوعی از سنگ‌های تزئینی گفته می‌شود که در دسته سنگ‌های مرمریت قرار دارد. سنگ‌های دهبید از نظر رنگ و جنس از جمله مرغوب‌ترین سنگ‌ها به شمار می‌روند و محبوبیت بسیار زیادی دارند. این سنگ‌ها می‌توانند با انواع طراحی‌های دکوراسیون‌های مختلف سازگاری داشته باشند و در نمای داخلی ساختمان‌های مختلف به کار می‌روند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ دهبید می‌توان به مواردی همچون جذب آب کم، مقاومت مناسب در برابر فشار، ساب پذیری بسیار خوب، ساختار سخت و مستحکم، طرح و ظاهر منحصربه‌فرد و قیمت مناسب اشاره کرد. در مقاله‌ای تحت عنوان بوشن چیست به بررسی و معرفی بوشن‌ها به عنوان یکی از کاربردی‌ترین اتصالات در صنعت ساختمان پرداخته که می‌تواند اطلاعات مفیدی به خوانند ارائه کند.

 

راهنمای خرید دهبید

 

مهم‌ترین نکات در خرید سنگ دهبید :

همان‌گونه که برای خرید لوله و اتصالات پلیمری ساختمان لازم است که به نکات و پارامترهای متعدد و مختلفی توجه شود برای خرید سنگ‌های ساختمانی شهرستان خرم بید استان فارس که با نام دهبید شناخته می‌شوند نیز باید پارامترهای مختلفی مد نظر قرار بگیرد. از جمله مواردی که باید به عنوان راهنمای خرید سنگ دهبید مورد توجه قرار بگیرند به شرح زیر هستند:

  • توجه به نوع سنگ دهبید

سنگ دهبید همانند انواع سنگ‌های ساختمانی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و هر کدام از آنها از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردارند. رایج‌ترین سنگ‌های دهبید شامل مواردی همچون سنگ دهبید زارع، سنگ دهبید شایان، سنگ دهبید آرین، سنگ دهبید انگورک، سنگ دهبید احرار، سنگ دهبید سومر و … را نام برد. هر کدام از این سنگ‌ها می‌توانند مشخصات، ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را داشته باشند. در مقاله‌ای تحت عنوان انواع منهول فاضلاب اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع منهول‌های فاضلابی ارائه شده است که مطالعه آن می‌تواند بسیار مفید باشد.

  • مشخصات سنگ دهبید

یکی دیگر از فاکتورها و نکاتی که می‌توان به عنوان راهنمای خرید سنگ دهبید در نظر گرفت مشخصات سنگ است. این سنگ‌ها معمولاً در دو دسته روشن و تیره وجود دارند. سنگ‌های روش دهبید از شفافیت و روشنایی بالایی برخوردارند و می‌توانند هر چشمی را به خود خیره کنند. از مهم‌ترین مشخصات این سنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       این سنگ‌ها از میزان تراکم بالایی برخوردارند به همین دلیل جذب آب در آنها بسیار کم (0.8) است.
  •       این سنگ‌ها از استحکام بالایی برخوردارند
  •       دارای قابلیت ساب پذیری بسیار خوبی هستند و میزان مقاومت سایشی آنها 2.8 برآورد شده است.
  •       این سنگ‌ها توسط اپوکسی و توری فرآوری می‌شوند و از طول عمر و مقاومت بالایی برخوردارند.
  •       منافذ سنگ‌ها توسط مواد پرکننده و مواد رزینی پر شده است.
  • کاربردهای سنگ دهبید

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید سنگ دهبید باید به آن توجه داشت کاربردهای سنگ است. همان‌طور که گفته شد این سنگ‌ها دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی هستند و می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند. از جمله رایج‌ترین کاربردهای سنگ دهبید می‌توان به کفپوش ساختمان‌ها، دیوارپوش، کف و دیواره‌های آسانسور، رو کابینتی، پله‌ها، سرویس بهداشتی و همچنین استفاده در پروژه‌های عمومی مانند ادارات، شرکت‌ها، واحدهای تجاری و … اشاره کرد. البته مصنوعات مرمریت دهبید نیز در مجسمه‌سازی، آب‌نماها، ساخت باربیکیو … استفاده می‌شود بنابراین قبل از خرید حتماً باید نوع استفاده از سنگ مشخص شود.

 

سنگ دهبید

 

  • توجه به رنگ سنگ و تناسب آن با محیط

همان‌طور که گفته شد سنگ‌های دهبید در رنگ‌های متعددی وجود دارند و لازم است که در زمان خرید به رنگ آنها توجه ویژه‌ای شود. به عنوان مثال برای فضاهایی با متراژ پایین بهتر است که از سنگ‌های روشن استفاده کرد چرا که بازتاب نور در این سنگ‌ها کمک می‌کند که فضا بزرگ‌تر و زیباتر به چشم بیاید.

  • قیمت سنگ دهبید

از دیگر فاکتورهایی که می‌تواند نقش راهنمای خرید سنگ دهبید را داشته باشد می‌توان به قیمت آن اشاره کرد. البته باید توجه داشت که قیمت سنگ‌های دهبید می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون نوع سنگ، رنگ سنگ، مشخصات فیزیکی مانند تراکم سنگ، نحوه فرآوری سنگ، ابعاد و اندازه و حجم خریداری شده، هزینه‌های حمل‌ونقل و … قرار داشته باشد.

  • ابعاد و اندازه سنگ

از دیگر نکاتی که در خرید سنگ‌های ساختمانی می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد ابعاد و اندازه آن است. به صورت کلی سنگ‌ها می‌توانند در ابعاد مختلفی تولید شوند و هر کدام از آنها در بخش‌های مختلفی از سازه به کار بروند. در حقیقت اندازه سنگ می‌تواند نقش زیادی در میزان مقاومت، زیبایی، طول عمر، سرعت ساخت‌وساز و … داشته باشد و حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد. در مقاله دیگری تحت عنوان تاریخچه لوله‌کشی آب به بررسی تاریخچه استفاده از سیستم لوله‌کشی در ایران پرداخته شده که می‌تواند جذاب و خواندنی باشد.

  • نحوه فرآوری سنگ

از دیگر نکاتی که می‌تواند نقش راهنمای خرید سنگ دهبید را داشته باشد نحوه فرآوری آن است. در حقیقت سنگ‌های ساختمانی تولید نمی‌شوند بلکه فرآوری می‌شوند. سنگ در اصل یک ماده طبیعی است که هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نمی‌شود و در کارخانه‌های سنگ‌بری برش داده می‌شوند. نوع فرآوری سنگ (دقت برش، گونیا بودن، رزین و اپوکسی، ضخامت سنگ، ساب سنگ، سورت سنگ و…) می‌تواند اهمیت و ارزش زیادی بر روی کیفیت، زیبایی، قیمت و … داشته باشد. به صورت کلی در خرید سنگ‌های دهبید لازم است نکات زیر مورد توجه قرار بگیرند.

  •       هرگز نباید به چند نمونه سنگ اکتفا کرد و باید دپو و موجود بودن آن را کاملاً بررسی کرد تا زمان پروژه به درازا نکشد.
  •       در زمان خرید و بارگیری سنگ‌ها حتماً باید در فروشگاه حضور داشت.
  •       در انتخاب ابعاد سنگ‌ها باید دقت ویژه‌ای داشت و …

جمع‌بندی نهایی

سنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شود که می‌تواند در بخش‌های مختلف به کار برود. سنگ دهبید از جمله زیباترین، محکم‌ترین و باکیفیت‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که انواع مختلفی دارد و می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. توجه به نکاتی همچون نحوه فرآوری، ابعاد و اندازه، نوع سنگ، کیفیت و رنگ سنگ، قیمت سنگ و … به عنوان راهنمای خرید سنگ دهبید اهمیت بالایی دارد و باید به آنها توجه شود.

 

 

 

جدیدترین مقالات

رفع نشتی لوله آب و فاضلاب و پلیکا توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب (لوله فاضلابی و پلیکا)

نشتی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیفتد و رفع آن معمولا کار هزینه‌بر …

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

معرفی 7 مورد از بهترین محلول های لوله بازکن ایرانی و خارجی + ساخت محلول خانگی

معرفی 7 مورد از بهترین محلول لوله بازکن توالت ایرانی و خارجی + ساخت محلول خانگی

بهترین محلول لوله بازکن توالت به یک محصول در قالب مایع، ژل و یا پودر گفته می‌شود که از نوعی …

رفع نشتی آب زیر سرامیک بدون کندن

رفع نشتی آب زیر سرامیک بدون کندن {ترفندهای تضمینی}

نشتی از لوله‌های توکار یکی از پرهزینه‌ترین و بدترین خرابی‌هایی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیافتد. معمولا …

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
کفسابی

مطالب مفیدی در رابطه با سنگ دهبید بود.
موفق باشید.

سنگسابی

سنگ دهبید یکی از بهترین سنگ موجود در بازار است.