وینو پلاستیک
LANGUAGE

در چه مواردی از لوله نسوز خم گرم استفاده کنیم

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

شرکت وینوپلاستیک بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله و اتصالات پلیمری در خاورمیانه است که محصولاتی باکیفیت و رقابتی را با قیمتی فوق‌العاده در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد. بخش تحقیق و توسعه وینوپلاستیک همواره سعی دارد که راه‌هایی نوین را به منظور افزایش کیفیت و طول عمر محصولات شرکت در خط تولید به کار بگیرد تا خطوط لوله کشی ساختمان‌ شما برای چندین دهه کارایی خود را حفظ کنند. در صورتی که به دنبال مصالح مناسب برای پروژه ساخت و ساز خود هستید، با مشاورین وینوپلاستیک تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

لوله نسوز خم گرم چیست؟

لوله نسوز خم گرم چیست؟

زمانی که حرف از سیستم‌های لوله کشی ساختمان و انتخاب لوله برق مناسب به میان می‌آید، مسائلی مانند خطرات احتمالی و راهکارهای مقابله با آن‌ها خود به خود در ذهن ما نقش می‌بندد. تاکنون محصولات زیادی با استفاده از آلومینیوم و فلزات گالوانیزه برای ایمن‌سازی سیستم لوله کشی برق ساختمان به کار گرفته شده است، اما هر کدام خطرات زیادی را در هنگام نصب و راه‌اندازی به همراه دارند. ورود پلیمرهای مختلف به صنعت لوله‌سازی همه چیز را به نحوی دگرگون کرد.

لوله خم گرم همانند لوله PVC عمدتا با پلیمرهای باکیفیت و سازگار با محیط زیست ساخته می‌شود. این لوله را می‌توان در سایزهای متنوعی پیدا کرد تا گزینه‌های در دسترس بسیار بیشتر باشند. همانطور که می‌توان از اسم آن حدس زد، لوله خم گرم را باید با استفاده از ابزار مختلف حرارت داد و سپس خم کرد. نصب و راه‌اندازی این لوله‌ها بسیار آسان بوده و همین مسئله بسیاری از هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.

موارد استفاده از لوله نسوز خم گرم

در عصر کنونی، ایمنی و کارایی به عنوان دو اصل فراموش نشدنی در تمام پروژه‌های ساختمانی کوچک و بزرگ شناخته می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی نیز این ضرورت را به خوبی درک کرده و از همین رو سعی می‌کنند که محصولات جدید را مطابق نیازهای فعلی روانه بازار کنند. لوله کشی خانه یکی از این بخش‌ها است که باید نهایت دقت را در مورد انتخاب مصالح آن به کار بگیریم، چرا که مستقیما با زندگی ساکنین ساختمان در ارتباط است.

لوله خم گرم یک لوله نشکن با خصوصیات خارق‌العاده است که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جذب کرده است. به صورت کلی، این لوله‌ها از موادی مانند PVC و UPVC‌ ساخته می‌شوند و به همین خاطر مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف از خود نشان می‌دهند. در این مطلب قصد داریم که نکاتی را در مورد لوله نسوز خم گرم بررسی کرده و موارد استفاده آن را نیز مرور کنیم.

مزایای استفاده از لوله نسوز خم گرم

لوله نسوز خم گرم بیش از هر چیز برای عایق‌سازی سیستم لوله کشی برق، جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به ساختمان و افزایش ایمنی ساکنین آن طراحی می‌شود. به همین دلیل است که مواد اولیه آن باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشند. در ادامه برخی از مزایای اصلی استفاده از این لوله‌ها را مشاهده می‌کنیم:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و آتش‌سوزی
  • دارای عایق الکتریکی
  • مقاومت بالا در برابر ضربات وارد شده
  • سازگار با انواع کابل‌های رسانا
  • مقاومت فوق‌العاده بالا در برابر خوردگی 
  • طول عمر بالا
  • مقاومت فوق‌العاده در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش
  • حمل و نقل آسان به دلیل وزن بسیار پایین
  • انعطاف پذیری بالا به منظور بکارگیری در قسمت‌های مختلف ساختمان
  • مقاومت کششی بالا
  • قیمت مناسب در مقایسه با لوله‌های فلزی
  • اصطکاک بسیار پایین برای عبور هرچه آسان‌تر سیم‌ها
نکات مهم در زمان خریداری لوله نسوز خم گرم

نکات مهم در زمان خریداری لوله نسوز خم گرم

اگر قصد دارید که برای لوله کشی ساختمان خود از لوله های خم گرم استفاده کنید، این موارد را حتما به یاد داشته باشید:

برند تولیدی

همه ما به خوبی می‌دانیم که انتخاب هرگونه مصالح برای ساختمان باید به عنوان گزینه‌ای طولانی‌مدت در نظر گرفته شود، زیرا مطمئنا این امکان را در اختیار نداریم که پس از چند سال مصالح را به سادگی عوض کنیم. به همین دلیل، برند تولیدی محصول مورد نظر را از لحاظ محبوبیت و کیفیت محصولات به خوبی بررسی کرده و سپس در مورد خریداری آن‌ها تصمیم بگیرید.

مواد اولیه

کیفیت پایین مواد اولیه مورد استفاده در تولید لوله خم گرم باعث می‌شود که این لوله‌ها حتی در صورت مواجهه با شعله‌های کوچک نیز شکل خود را از دست دهند و حتی به سیم‌های داخل خود نیز آسیب وارد کنند. موادی مانند PVC و UPVC برای تولید این لوله‌ها بسیار بهینه هستند و پیش از هر گزینه دیگری به سراغ آن‌ها بروید.

ضمانت محصولات از جانب تولیدکننده

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد، مصالح خود را از شرکت‌هایی خریداری کنید که از کیفیت محصولات خود اطمینان کامل دارند و کارایی آن‌ها را در مدت زمانی طولانی تضمین می‌کنند.

برخورداری از استانداردهای ایمنی و ظاهری

در زمان خریداری محصولات، تعدادی از آن‌ها را به صورت تصادفی نگاهی بیاندازید تا از سلامت‌ آن‌ها اطمینان حاصل کنید. معمولا مشخصات کامل لوله‌ها به صورت کامل روی آن‌ها نوشته می‌شود. همچنین مدارک مربوط به استانداردهای ایمنی را از شرکت تولیدکننده بخواهید تا در زمان استفاده با هیچ مشکل ناخواسته‌ای روبرو نشوید.

 کاربردهای لوله نسوز خم گرم

ویژگی‌های جالب توجه لوله های نسوز خم گرم باعث می‌شود که استفاده از آن‌ها برای بسیاری از پروژه‌های مختلف کاملا ممکن باشد. اصلی‌ترین کاربرد این لوله‌ها بکارگیری به عنوان حفاظی برای سیم کشی الکتریکی ساختمان است. سایزهای متفاوت لوله خم گرم باعث می‌شود که کارخانجات و ساختمان‌های تجاری بزرگ نیز مشکلی برای انتقال خطوط قدرت خود نداشته باشند. برخی دیگر از کاربردهای لوله نسوز خم گرم عبارت‌اند از:

  • انتقال کابل‌های مخابراتی در مقیاس گسترده
  • عایق‌بندی اتصالات خطوط فشار قوی
  • خطوط انتقال آب‌رسانی کشاورزی
  • اجراء پروژه‌های آبیاری گلخانه‌ای
  • خطوط انتقال آب آشامیدنی 

یکی از نکات جالب توجه در مورد لوله نسوز خم گرم مقاومت داخلی بسیار بالای آن‌ها است و به همین دلیل برای بکارگیری در خطوط انتقال تحت فشار بسیار مناسب هستند. 10 نکته کلیدی درباره لوله فشاری را بخوانید تا نکات بیشتری در این زمینه یاد بگیرید.

جدیدترین مقالات

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

روش‎های زیادی برای رفع گرفتگی فاضلاب و گرفتگی لوله حمام وجود دارد؛ اما تعیین اینکه کدام یک از این روش‌ها …

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

در روشهای جدید برق کشی ساختمان که یکی از مزایای آنها نیست به روش‌های قدیمی، کاهش میزان ضایعات و خرید …

رفع نشتی لوله آب و فاضلاب و پلیکا توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب (لوله فاضلابی و پلیکا)

نشتی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیفتد و رفع آن معمولا کار هزینه‌بر …

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات