وینو پلاستیک
LANGUAGE

هر آنچه باید درباره ساپورت لوله های ساختمان بدانیم

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

شرکت وینوپلاستیک به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات پلیمری در خاورمیانه شناخته می‌شود که فراورده‌هایی باکیفیت و مقرون به صرفه را با استفاده از دستگاه‌های روز دنیا به مرحله تولید می‌رساند. متخصصین وینوپلاستیک با بهره‌گیری از دانش روز و تعهد دائمی به پیشرفت، همواره تلاش دارند که کیفیت نهایی تولیدات را با بازارهای جهانی همگام سازند. به همین صورت، وینوپلاستیک گزینه‌های جالبی را در زمینه لوله‌کشی برق به شما ارائه می‌دهد که در میان آن‌ها می‌توان به وینوبند اشاره کرد. در صورتی که به دنبال بهترین مصالح برای پروژه ساخت و ساز خود هستید، با مشاورین وینوپلاستیک تماس بگیرید.

نکات مهم درباره ساپورت لوله های ساختمان

ساخت یک خانه جدید قبل از هر چیز به برنامه‌ریزی و ملاحظات زیادی نیاز دارد. اگر قصد دارید که خانه‌ای جدید بسازید یا به دنبال بازسازی خانه فعلی خود هستید، علاوه بر مواردی مانند فضا، سیستم تهویه و دکوراسیون، باید مسائلی از قبیل طراحی صحیح لوله و اتصالات را به خوبی مد نظر قرار دهید. هرگونه سهل انگاری در این امر دردسرهای زیادی را به وجود خواهد آورد که علاوه بر خسارات مالی، مشکلاتی را از لحاظ سلامتی اعضاء خانواده ایجاد می‌کند.

سیستم‌های لوله کشی ضعیف می‌توانند در آینده دچار نشت شده و شما را ناچار به حفاری و تعمیر کنند. به همین خاطر، همواره باید دسته‌ای از دستورالعمل‌ها را در ذهن داشته باشید تا لوله‌های ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن ایمن سازید. در این مطلب نکاتی را در خصوص ساپورت لوله های ساختمان به شیوه‌ای اصولی می‌خوانیم و در همان حال وجهه‌های مختلف ایمنی لوله‌کشی را مرور خواهیم کرد.

رعایت استانداردهای لوله کشی

اولین کاری که باید قبل از نصب سیستم‌های لوله کشی ساختمان انجام دهید، مراجعه به مقررات ملی ساختمانی ایران و رعایت تمامی بندها در زمان طراحی سیستم خود است. این کار می‌تواند روند پروژه شما را کمی طولانی‌تر کند، اما خانه شما در نهایت با تمام الزامات ایمنی سازگار بوده و مطمئنا ارزش خود را در طولانی مدت نشان خواهد داد. پیش از آغاز فرایند ساخت و ساز با چند متخصص لوله کشی ساختمان مشورت کنید و طراحی خطوط لوله کشی ساختمان را نیز بر اساس مشاوره آنها انجام دهید.

نحوه چیدمان لوله های ساختمانی

در هنگام طراحی سیستم لوله کشی ساختمان، موارد زیر را از نظر بگذرانید:

  • اطمینان حاصل کنید که فاصله مناسبی در میان سطح ورودی و خروجی در تمامی اتاق‌ها به ویژه دستشویی وجود دارد و لوله و اتصالات نیز به خوبی سر جای خود قرار دارند.
  • لوله کشی آب و فاضلاب باید به راحتی قابل دسترسی باشند تا تعویض و تعمیرات آینده در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرند. 
  • لوله‌ های انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب نباید در کنار یکدیگر قرار گیرند، چرا که خطرات سلامتی افزایش خواهند یافت.
  • تمامی لوله‌ها از جمله لوله های PVC باید از نظر نشتی مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند.
  • طراحی سیستم لوله کشی باید ساده باشد و لوله ها در دو جهت افقی و عمومی به صورت مستقیم قرار گیرند. ایجاد تغییر ناگهانی در مسیر لوله‌کشی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • به منظور اطمینان از جریان تدریجی مواد، زاویه لوله‌ها باید کمتر از ۴۵ درجه باشد. 
  • لوله‌ فاضلاب ساختمان نباید زیر ساختمان گذاشته شود و باید در امتداد دیوار‌ها قرار گیرد تا دسترسی به آن آسان باشد.
  • لوله کشی فاضلاب از آشپزخانه، توالت و حمام باید سبا بیشترین دقت ممکن صورت گیرد، چرا که مستقیما با سلامتی ساکنین ساختمان سر و کار دارند. 

تعیین اندازه لوله های ساختمان

به صورت کلی، برای یک ساختمان متوسط لوله های مورد استفاده باید با حداقل سایز ۲۰ میلی‌متر مورد استفاده قرار گیرند. بکارگیری سایز ۲۵ میلی‌متری برای لوله کشی آب توالت نیز مناسب، چرا که فشار آب بیشتری را فراهم می‌آورد. حداقل سایز توصیه شده برای سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه باید بین ۱۲ تا ۲۰ میلی‌متر باشد. جای گفتن دارد که هرچه به لوله‌های شهری نزدیک‌تر می‌شویم، قطر لوله‌ها نیز افزایش خواهد یافت. بهتر است برای اطلاعات بیشتر درباره فاضلاب شهری مقاله اصول لوله کشی فاضلاب شهری را مطالعه کنید.

درباره-ساپورت-لوله-های-ساختمان

متمرکز کردن سیستم لوله کشی ساختمان

در هنگام نصب سیستم لوله کشی ساختمان، نصب همه چیز در یک مکان به منظور ساده کردن فرایند تعمیر و نگهداری در آینده اهمیت بالایی دارد. آب سبک‌کن، آبگرمکن، مخزن آب، اتصالات اصلی فاضلاب، خروجی فاضلاب و پمپ تخلیه از جمله مواردی هستند که باید در کوتاه‌ترین فاصله ممکن نسب به یکدیگر نصب شوند. یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب این‌ها زیرزمین خانه است، چرا که معمولا فضای زیادی دارد و در همان حال دیده نمی‌شود. اگر ساختمان شما زیرزمین ندارد، استفاده از کمد لوازم جانبی در طبقه همکف ساختمان یک گزینه مناسب و بدون دردسر است. اصول لوله کشی فاضلاب ساختمان را بخوانید تا نکات بیشتری در این خصوص بیاموزید.

بکارگیری ساپورت های تاسیساتی 

امروزه مهندسین ناظر زیادی استفاده از ساپورت‌های تاسیساتی را به منظور افزایش استحکام و طول عمر سیستم لوله‌ کشی ساختمان پیشنهاد می‌دهند. این ساپورت‌ها انواع زیادی دارند و تکیه‌گاه مناسبی را برای بهینه‌سازی لوله‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند. در میان ساپورت‌های حائز اهمیت می‌توان مواردی مانند آویز و گیره‌های لوله، گیره‌های ستونی، بند آویز، تکیه‌گاه دیواری، حلقه لوله و نگه‌دارنده‌های مختلف را نام برد. استفاده از این ابزار موجب کارایی هرچه بیشتر سیستم لوله کشی ساختمان شده و در همان حال طول عمر لوله‌ها را به شیوه‌ای چشمگیر افزایش می‌دهد.  

در نظر گرفتن نیازهای فعلی و آینده

زمانی که سیستم لوله کشی ساختمان مسکونی یا تجاری خود را طراحی می‌کنید، در نظر گرفتن نیازهای آینده به اندازه نیازهای فعلی حائز اهمیت است. این یعنی برای اطمینان از عملکرد درست لوله‌ها باید تصمیم بگیرید که خطوط تخلیه، لوله کشی آب و فاضلاب در کجا نصب می‌شوند. در ابتدای این کار فضای کافی برای انجام هر کاری را دارید، بنابراین بازه‌ای حداقل ۲۰ ساله را در نظر بگیرید تا از هزینه‌های ناخواسته در آینده جلوگیری کنید.

همچنین باید نیازهای لوله‌کشی در فضای باز را به خوبی لحاظ کنید تا اتصالات لوله‌کشی به اندازه کافی انجام گیرند. فصول مختلف تاثیرات گوناگونی بر لوله های انتقال آب و فاضلاب می‌گذارند. از جنس مناسب برای لوله‌ها (مخصوصا آب آشامیدنی) استفاده کنید تا در فصولی مانند زمستان به مشکل نخورید. 

وینوپلاستیک محصولاتی بادوام و کارامد را با استفاده از مواد اولیه درجه یک تولید کرده و در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد. برای مثال، لوله فشاری وینوپلاستیک می‌تواند سلامت خطوط لوله کشی شما را تا چند دهه به راحتی تضمین کند. تنها با مشاورین ما تماس بگیرید تا محصولات متناسب با خصوصیات مورد نظرتان به شما معرفی شوند.

جدیدترین مقالات

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

روش‎های زیادی برای رفع گرفتگی فاضلاب و گرفتگی لوله حمام وجود دارد؛ اما تعیین اینکه کدام یک از این روش‌ها …

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

در روشهای جدید برق کشی ساختمان که یکی از مزایای آنها نیست به روش‌های قدیمی، کاهش میزان ضایعات و خرید …

رفع نشتی لوله آب و فاضلاب و پلیکا توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب (لوله فاضلابی و پلیکا)

نشتی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیفتد و رفع آن معمولا کار هزینه‌بر …

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات