وینو پلاستیک
LANGUAGE

راهنمای خرید بهترین لوله برای آب رسانی

ما به شما در بهبود عملکرد پروژه کمک می کنیم

فهرست مطالب

وینوپلاستیک به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله و اتصالات پلیمری در خاورمیانه شناخته می‌شود که محصولاتی رقابتی و بادوام را با قیمتی استثنایی در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. خط تولید وینوپلاستیک با استفاده از مواد درجه یک و جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده است تا محصولاتی مانند لوله استخری با کیفیتی مثال زدنی در اختیار شما قرار گیرند. برای انتخاب بهترین مصالح برای ساختمان خود با مشاورین وینوپلاستیک تماس بگیرید.

راهنمای خرید بهترین لوله برای آب رسانی

راهنمای انتخاب بهترین لوله های آب رسانی

انتخاب بهترین لوله برای آب رسانی خانه یک تصمیم طولانی مدت است که بر آب مورد استفاده برای حمام، نوشیدن، پرورش سبزیجات و غیره تاثیر می‌گذارد. خواه به دنبال ساختن خانه‌ای جدید باشید یا خانه کنونی خود را بازسازی کنید، انتخاب لوله آب مناسب می‌تواند بر شما و خانواده شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. بسیاری از افراد این تصمیم را به پیمانکار پروژه خود می‌سپارند، اما مطمئنا خودتان هم می‌توانید در این مورد تصمیم‌گیری کنید.

در زمان انتخاب لوله برای آب رسانی، بیشتر ما به دنبال لوله‌هایی هستیم که عمر طولانی دارند و در همان حال نیاز چندانی به تعمیر و نگهداری در آینده ندارند. بهترین روش این است که مواردی مانند نحوه تولید، مدت زمان استفاده و در نهایت قابلیت بازیافت لوله‌ها را به خوبی مد نظر قرار دهید. در این مطلب برخی از بهترین لوله های آب رسانی را بررسی کرده و نکاتی را در مورد خریداری آن‌ها مرور خواهیم کرد.

نکات مهم در زمان انتخاب لوله

انتخاب لوله مناسب برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی به موقعیت مکانی، کیفیت آب و بودجه شما بستگی دارد. افراد متخصص در این حوزه ممکن است که لوله های زیادی مانند پلی اتیلن یا پی وی سی را به شما معرفی کنند. اگر منطقه زندگی شما دارای آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم است، باید این انتخاب را با دقت بسیار بیشتری انجام دهید، چرا که لوله‌ها در معرض چنین شرایطی واکنش‌های گوناگونی از خود نشان می‌دهند. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری نهایی، با یک لوله‌کش یا تعمیرکار صحبت کنید و نظر آن‌ها را بخواهید. چنین افرادی می‌توانند دیدگاه‌های جدیدی را در مورد لوله ‌های آب رسانی خانه به شما ارائه دهند.

انتخاب جنس مناسب برای لوله های آب

در حال حاضر لوله‌های بسیار زیادی به منظور انتقال آب و فاضلاب ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گذشته استفاده از لوله‌های فلزی بیشترین طرفدار را در میان مردم داشت. اما اکنون قضیه کمی فرق کرده و پیمانکاران بیشتر به لوله‌های پلاستیکی تمایل دارند. برخی از بهترین لوله های آب رسانی عبارت‌اند از:

  • لوله PVC

پی وی سی با اختلاف محبوب‌ترین لوله در جهان بوده و برای انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب به کار می‌رود. ضخامت لوله های PVC بسته به کاربرد مورد نظر تغییر می‌یابد. این لوله نشکن برای استفاده در انواع ساختمان‌ها و شرایط آب و هوایی سازگار بوده و در همان حال با قیمتی بسیار مناسب در دسترس است.

  • لوله UPVC

لوله های UPVC شباهت زیادی با لوله های PVC دارند، با این تفاوت که در ساختار آن‌ها از هیچ نرم‌کننده‌ای استفاده نشده و به همین خاطر سخت‌تر هستند. یکی از دلایل علاقه زیاد به این لوله‌ها قیمت مناسب و سهولت بیشتر در جابجایی آن‌ها است که هزینه‌های ساخت و ساز را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

  • لوله فولاد ضد زنگ

فولاد ضدزنگ می‌تواند ظاهری بسیار جذاب داشته باشد و به همین خاطر بیشتر برای آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود. شاید بزرگ‌ترین مشکل این لوله‌ها قیمت بسیار بالای آن‌ها باشد و به همین دلیل است که تنها در بخش‌هایی خاص از خانه به کار می‌روند.

  • لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن کاملا انعطاف‌پذیر بوده و همین مسئله آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب برای ساختمان‌های مسکونی و مشاغل کوچک تبدیل کرده است. اگرچه نصب این لوله‌ها در مقایسه با بعضی از لوله‌های دیگر با هزینه‌های اولیه بیشتری همراه است، اما در آینده به تعمیر و نگهداری ناچیزی نیاز دارند. بزرگ‌ترین اشکال بکارگیری لوله پلی اتیلن برای آب رسانی این است که اشعه ماوراء بنفش به آن‌ها آسیب می‌زند و از همین رو نمی‌توان آن‌ها را در معرض نور خورشید قرار داد. 

  • لوله مسی

لوله‌های مسی از دیرباز به دلیل طول عمر بالا و قابلیت اطمینان از مصالح محبوب هستند. این لوله‌ها در برابر خوردگی مقاوم بوده و برای انتقال آب سرد و گرم عملکردی مناسب دارند. اما لوله‌های مسی باید به یکدیگر لحیم شوند و برای نصب به اتصالات زیادی نیاز دارند. 

  • لوله چدنی

چدن معمولا به عنوان لوله سایز بزرگ در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز چندانی به رعایت تمام الزامات بهداشتی وجود ندارد. لوله های چدنی وزن بالایی دارند و همین مسئله استفاده از آن‌ها را در پروژه‌های وسیع بسیار سخت‌تر می‌کند. شایان ذکر است که لوله‌های چدنی را می‌توان در انواع سایز از ۴ تا ۲۰ اینچ پیدا کرد.

لوله برای آب رسانی

عایق کاری لوله های آب رسانی

زمانی که سیستم لوله کشی آب ساختمان را طراحی و اجراء می‌کنیم، همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا باید تمام لوله‌ها را عایق‌کاری کنیم؟ بله، صرف نظر از نوع لوله‌ای که انتخاب می‌کنید، عایق ‌کاری لوله‌های آب رسانی بهترین کاری است که می‌توانید در زمان نصب آن‌ها انجام دهید. فوم یک انتخاب ارزان و آسان است و تلفات حرارتی لوله‌ها را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. البته عایق‌کاری لوله‌ها دمای آب آشامیدنی را تا ۴ درجه افزایش خواهد داد.

این کار باعث می‌شود که آبگرمکن خانه انرژی کمتری را برای گرم نگه داشتن آب مصرف کند و در طولانی‌مدت، هزینه کمتری را بابت گاز مصرفی پرداخت خواهید کرد. به همین صورت، عایق فومی لایه‌ای بسیار مناسب را به منظور جلوگیری از نشت لوله‌ها در داخل دیوارهای خانه به وجود می‌آورد. پیش از خریداری عایق، قطر لوله‌ها را اندازه بگیرید تا سایز مناسب را برای آن‌ها انتخاب کنید.

خرید لوله مناسب برای آب رسانی

اگر هنوز هم نمی‌دانید که کدام یک از لوله‌ها برای ساختمان مسکونی شما مناسب‌تر است یا در مورد آن‌ها شک دارید، به هیچ عنوان عجله نکنید. به یاد داشته باشید که راه‌اندازی سیستم لوله کشی آب منزل به عنوان یک پروژه طولانی‌مدت به حساب می‌آید، چرا که هرگونه تعمیر و تعویض آن‌ها به حفاری و بازسازی خانه نیاز خواهد داشت. وینوپلاستیک خدمات مشاوره خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است تا بهترین مصالح را برای ساختمان خود انتخاب کنید. همچنین مطلب هر آنچه باید درباره ساپورت لوله های ساختمان بدانیم ، اطلاعات ارزشمندی را در این زمینه به شما آموزش خواهد داد.

جدیدترین مقالات

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

باز کردن لوله حمام با 10 روش مقرون به صرفه و خانگی

روش‎های زیادی برای رفع گرفتگی فاضلاب و گرفتگی لوله حمام وجود دارد؛ اما تعیین اینکه کدام یک از این روش‌ها …

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

برآورد لوله برق ساختمان تاسیسات به صورت تقریبی

در روشهای جدید برق کشی ساختمان که یکی از مزایای آنها نیست به روش‌های قدیمی، کاهش میزان ضایعات و خرید …

رفع نشتی لوله آب و فاضلاب و پلیکا توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب (لوله فاضلابی و پلیکا)

نشتی یکی از بدترین مشکلاتی است که می‌تواند برای سیستم لوله‌کشی ساختمان اتفاق بیفتد و رفع آن معمولا کار هزینه‌بر …

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای

آشنایی با اتصالات آبیاری قطره ای + راهنمایی خرید

آبیاری مناسب، به موقع و به اندازه یکی از اصول مهم کشاورزی، به خصوص در زمین‌های زراعی است که به …

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات